Durszlak.pl

czwartek, 24 października 2013

Dietetyczny deser- czyli galaretka domowej roboty.

Od pewnego czasu próbuję wyeliminować z diety słodycze i żywność przetworzoną, ale jak to czasami bywa ostatnio miałam ochotę na coś słodkiego. Zwykle w takich sytuacjach zabieram się za pieczenie razowych lub owsianych łakoci, które niebawem z pewnością na blogu zawitają. Tym razem skusiłam się na "odchudzony" przysmak z dzieciństwa: galaretkę.
Ten przepis idealnie sprawdzi się także w menu osób będących na diecie Dukana.







Składniki (na jedną porcje):
  • torebka herbaty owocowej (u mnie truskawkowa),
  • 250 ml gorącej wody,
  • 2 łyżeczki żelatyny,
  • stevia lub inny słodzik- ilość wg uznania :)  
      Na wierzch:
  • jogurt naturalny 1%
  • Wasze ulubione dodatki (u mnie akurat banan i kostka gorzkiej czekolady)
Sposób przygotowania:
  1. Herbatę zaparzamy w szklance wody.
  2. Kiedy esencja będzie gotowa słodzimy i rozpuszczamy żelatynę intensywnie mieszając do rozpuszczenia granulek.
  3. Czekamy, aż całość przestygnie i wkładamy na pewien czas do lodówki.
  4. Na zgęstniałą galaretkę kładziemy jogurt i dodatki.
  5. Jemy ze smakiem :) 
Deser w zupełności zaspokoił moją chęć na słodkości. Czekam na wasze opinie.
Trzymajcie się ciepło!

A to moje dzisiejsze kanapki :)

1 komentarz: