Durszlak.pl

środa, 24 lutego 2016

Tatar z łososia z sosem ogórkowym



W ciągu ostatnich paru tygodni czytając na temat super właściwości zdrowotnych jakie posiada tatar w końcu przełamałam się i spróbowałam. Zarówno tego wołowego, jak i właśnie z łososia. Ten drugi znacznie bardziej przypadł mi do gustu, dlatego dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na to cudo, w oryginale bez moich modyfikacji znajduje się on :tutaj: :)



SKŁADNIKI:

Tatar z łososia:
•    500g świeżego łososia bez skóry i ości
•    2 szalotki
•    1 ostra papryczka
•    1 twardy ogórek marynowany
•    ½ łyżeczki białego mielonego pieprzu
•    ½ łyżeczki mielonego cynamonu
•    ½ łyżeczki mielonego imbiru
•    ½ łyżeczki ostrej mielonej papryki.
       
Sos z ogórków:
•    3 twarde ogórki marynowane
•    1 łyżka kaparów
•    1 cytryna
•    1 łyżka miodu
•    1 łyżka musztardy Dijon
•    1/3 szklanki oliwy.


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1.    Tatar: łososia kroimy ostrym nożem w bardzo drobną kostkę, przekładamy do miski, dorzucamy  drobno posiekaną szalotkę, posiekaną ostrą papryczkę, pokrojonego w drobną kostkę ogórka, biały pieprz, imbir, cynamon i paprykę. Wszystko razem delikatnie mieszamy i odstawiamy w chłodne miejsce.
2.    Sos z ogórków: ogórki kroimy w kawałki, przekładamy do wysokiego naczynia, dokładamy kapary, miód, musztardę oraz sok z cytryny. Miksujemy wszystko razem, a potem miksujemy dalej, dolewając oliwę cienkim strumieniem aż do uzyskania jednolitej, gładkiej konsystencji.




Przygotowanie dosyć pracochłonne, ale uwierzcie: warto! Ja zjadłam go  na kolację, ale równie dobrze może posłużyć jako śniadanie białkowo- tłuszczowe. A jeżeli zastanawialibyście się dlaczego akurat łosoś to odpowiedź jest w tym diagramie.


Łosoś świeży filet - Marinero


4 komentarze:

  1. Świetny blog!:) zapraszam do mnie http://laurahealthycooking.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, zajrzę na pewno do porannej kawy. :)

      Usuń
  2. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również bardzo chętnie jadam łososia ale jeszcze w połączeniu z takim sosem nie miałem okazji go jeść. Natomiast mogę pochwalić i zarazem polecić przepis na grzanki z łososia https://mowisalmon.pl/przepisy/grzanki-z-chleba-razowego-z-wedzonym-lososiem-mowi-i-pasta-z-pistacji-z-trukawkami/ i jestem przekonany, że każdemu ona posmakuje jeśli tylko spróbuje tak podanego łososia.

    OdpowiedzUsuń