Durszlak.pl

sobota, 26 października 2013

Domowy koktajl proteinowy.

Witajcie! Szukając rano produktów na drugie śniadanie znalazłam w lodówce maliny. Chciałam zrobić babeczki owsiane, ale okazało się, że jest ich za mało. Po chwili zastanowienia wpadłam na pomysł: "a może koktajl proteinowy?". Po szybkim przeszukaniu kuchni znalazłam wszystkie potrzebne produkty i zabrałam się do pracy. :)




O zaletach koktajli proteinowych można dużo pisać. Po pierwsze dostarczają nam białka, które jest najważniejszym składnikiem odżywczym, a także błonnika zapewniającego uczucie sytości i korzystnie wpływającego na przemianę materii.
Zalecane przez dietetyków i lekarzy, bo pozwalają uzupełnić także niedobory witamin i minerałów. Koktajle są zdrowym zamiennikiem licznych suplementów diety.

Do wykonania koktajlu użyłam płatków owsianych (źródło: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku, manganu, wit. B1, B2, PP i E), otrębów owsianych (fosfor, magnez, żelazo, cynk, wit. B1), zarodków pszennych (fosfor, magnez, żelazo, kwas foliowy, wit. B1, B2, B6, PP i E) oraz len mielony.

Składniki:
  • Łyżka płatków owsianych (12g),
  • 0,5 łyżki zarodków pszennych (8g),
  • 0,5 łyżki otrębów owsianych (8g),
  • łyżeczka lnu (2g),
  • szklanka maślanki (200ml),
  • maliny (80g),
  • borówki (80g).
 Sposób przygotowania:
  1. Płatki, otręby, zarodki i len wkładamy do blendera i miksujemy na w miarę gładką masę.
  2. Dodajemy maślankę, maliny i borówki- całość blendujemy.
  3. Jeżeli koktajl jest za mało słodki można dodać łyżkę miodu.
  4. Całość przelewamy do szklanki i wstawiamy na co najmniej 30 min do lodówki.
 Voila!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz