Durszlak.pl

poniedziałek, 28 października 2013

Łosoś z puree bazyliowym.

Cześć kochani. Jak już wcześniej mówiłam uwielbiam ryby, stąd dzisiejszy pomysł na łososia z puree bazyliowym. O zaletach łososia pisałam już w tym poście, teraz trochę o zaletach puree bazyliowego:

Ziemniaki- Zawierają 75% wody, więc same w sobie nie są kaloryczne. Niestety podczas przechowywania zmienia się stosunek wody do skrobi, więc warto jeść młode ziemniaczki. Zawierają dużą ilość wit. C, głównie pod skórką, dlatego opłaca się je piec w mundurkach. Ziemniaki są także potas i błonnik sprzyjający spalaniu tłuszczu.

Oliwa-  Jest jednym z najlepszych źródeł jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Wpływa na poziom cholesterolu: obniża poziom złego i lekko podnosi poziom dobrego. Oliwa działa też antyoksydacyjnie.

Bazylia- Poprawia trawienie i zapobiega wzdęciom.

Walory estetyczne pozostawiają wiele do życzenia, ale byłam tak głodna, że miałam ochotę jeść od razu z garnka :p

Jako dodatek do posiłku przygotowałam sałatkę grecką, ale zapominałam zrobić zdjęcia...





Składniki:
  • Filet z łososia (125g)
  • Ziemniaki (80g)
  • Pesto- ja użyłam gotowego z Lidla
  • Mleko
  • Bazylia, oregano, rozmaryn i tymianek
  • Sól
Sposób przygotowania: 
  1. Ziemniaki wstawiamy na 30 min. do parowaru. jeśli nie mamy takiej możliwości to gotujemy normalnie.
  2. Przyprawionego łososia grillujemy, albo smażymy na patelni.
  3. Obsmażamy najpierw ze skórą, a następnie dopiekamy w piekarniku w 220 stopniach przez 8 min.
  4. Ugotowane ziemniaki ubijamy z pesto dodając mleko, aż do pozyskania pożądanej konsystencji.
Wykres dodam jak będę na swoim komputerze, bo tu niestety nie ma excela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz