Durszlak.pl

niedziela, 3 listopada 2013

Białkowy omlet ze szpinakiem.

Cześć!
Post planowałam dodać z samego rana, ale na planach się skończyło. Zaangażowałam się w pewien projekt, więc po śniadaniu wzięłam się do pracy i tak zleciał cały dzień. Korzystając z chwili przerwy podzielę się z Wami moim pomysłem na omlet białkowy.
Dostałam wczoraj prośbę o posiłek oparty właśnie na białku z małą zawartością tłuszczy i węgli.
Wbrew pozorom trudno jest przygotować coś typowo białkowego. Nawet w jogurtach jest sporo węglowodanów. Myślę, że na początek omlet białkowy będzie okej. W wolnej chwili poszukam innych przepisów opartych na proteinach.





Składniki:
  • 3 białka,
  • 1 żółtko,
  • płaska łyżka mąki pełnoziarnistej,
  • 3 kostki szpinaku mrożonego,
  • sól, pieprz i zioła prowansalskie do smaku.


Sposób przygotowania:
  1. Szpinak rozmrażamy.
  2. W misce miksujemy białka i żółtko.
  3. Dodajemy mąkę i przyprawy dalej miksując.
  4. Do gotowej masy dodajemy szpinak i mieszamy widelcem.
  5. Na rozgrzaną suchą patelnie wylewamy masę i smażymy aż do zarumienienia spodu, następnie przewracamy i gotowe.





 Kaloryczność omletu- 194 kcal.
Cały tłuszcz pochodzi z żółtka, więc jak chcemy to możemy użyć np. 5 białek- zwiększy się nam zawartość białka, a tłuszcz spadnie :)

Późnym wieczorem dodam jeszcze jakiś z 6 przepisów, które dla Was mam :)

2 komentarze: