Durszlak.pl

niedziela, 17 listopada 2013

Bakaliowa granola domowej roboty (musli).

Witajcie kochani!
Niedziela, jak niedziela. Wstałam rano. Półprzytomna poszłam do kuchni. Zielona herbata zaparzona, sięgam do szafki kuchennej w poszukiwaniu płatków śniadaniowych. Rozglądam się, a tam pusto... chwila skupienia. No tak wczoraj zjadłam ostatnią porcję. Jako, że jesień ma znaczący wpływ na mój zanik motywacji nie poszłam do sklepu (najbliższy market posiadający granolę z Sante jest około 
3 km od mojego domu), a postanowiłam zrobić ją własnoręcznie!
Domowe musli ma swoje zalety: możemy sami wybrać składniki, nie ma ukrytego cukru pod różnymi nazwami, jest zdrowo i w całym domu rozchodzi się zapach miodu i cynamonu :). 
Przepis można dowolnie modyfikować pod swój gust. Oto moja propozycja idealna na jesienny poranek:




SKŁADNIKI:
  • 200g płatków owsianych,
  • 100g płatków jęczmiennych,
  • 100g płatków orkiszowych,
  • 100g rodzynek,
  • 150g orzechów włoskich,
  • pół szklanki wiórków kokosowych,
  • 5 łyżek płynnego miodu,
  • 4 łyżki roztopionego masła,
  • cynamon do smaku.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
  1.  Płatki wysypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia
  2. Dodajemy rodzynki, posiekane orzechy i wiórki.
  3. Posypujemy cynamonem.
  4. Wszystko dokładnie mieszamy.
  5. Całość polewamy miodem i roztopionym masłem.
  6. Mieszamy do połączenia składników.
  7. Pieczemy około 15 min w piekarniku nagrzanym do 180stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz